Privatització dels serveis públics? Municipalitzem!

Els serveis públics locals de la ciutat de Barcelona són la materialització dels drets socials conquerits a força de lluites i mobilitzacions socials. Malauradament l’administració pública i els serveis públics han patit la distorsió del domini de les classes burgeses i de l’Estat, que els han acceptat només a la força i, sempre que poden, en promouen la desaparició i privatització.

Què comporta aquesta privatització dels serveis públics a Barcelona? Qui se’n beneficia? Quines empreses s’estan repartint el pastís?

És possible municipalitzar/remunicipalitzar els serveis públics? Què hi guanyem? Quines tàctiques fan les grans empreses per evitar-ho?

La candidatura CUP–Capgirem Barcelona aposta, com un dels principals eixos de la política municipal, per la remunicipalització i gestió directa de serveis públics com l’aigua, els serveis socials, els residus, les escoles bressol, el transport, la neteja viària, l’enllumenat públic, entre d’altres serveis públics.

Com a exemple, el servei de manteniment dels parcs i jardins a la ciutat de Barcelona: s’ha passat d’una privatització del 5% al 30% en els últims anys. Cap a on va aquest servei? Qui guanya amb la privatització?

De tot això en parlarem el dilluns 27 d'abril, a les 19 h, a la taula rodona que tindrà lloc a la sala d'actes del Centre Cívic Urgell (Urgell, 145; Metro Hospital Clínic).  Hi intervindran:

-  Jordi Colomer. Ambientòleg i gestor de serveis municipals. Militant de la CUP.

-  Ricard Torné. Economista i militant de la CUP.

-  Carlos Bernal. Treballador de parcs i jardins. Membre del col·lectiu Males Herbes de la CGT.

-  Presenta:  Eulàlia Reguant. Veïna de l'eixample i candidata núm. 4 de CUP Capgirem Barcelona.