La Mafalda ha vingut al barri per quedar-s’hi fins que tinguem nou instiut!

Coincidint amb l’arribada de la Mafalda gegant al barri, des de diferents col·lectius volem fer córrer aquest comunicat adreçat a les entitats, veïns i membres de la comunitat educativa de l´esquerra de l´eixample i sant Antoni:

Des de l’any 2006 està pendent construir l ́institut de secundària al solar conegut com a Germanetes, Consell de Cent entre Viladomat i Comte Borrell.
L’ajuntament de Barcelona, propietari dels terrenys, i la generalitat de Catalunya es van comprometre l ́any 2006 a la construcció d’aquest centre educatiu públic per a donar sortida a la creixent demanda de places públiques en aquest tram de l’ensenyament obligatori.

Des d’aleshores les necessitats han anat creixent ja que els dos instituts del barri no poden eixugar la demanda existent amb l’oferta que disposen. La conseqüència es que moltes famílies demandants de places públiques matriculen els seus fills a l’escola concertada contra la seva voluntat, generant un volum important de negoci per a aquestes patronals educatives fruit de la manca de places públiques.

Si en aquesta zona (Esquerra de l’Eixample i Sant Antoni) per a la primària només un terç dels infants poden estudiar a la pública, per a fer l’ ESO només hi caben un de cada quatre!

Les dues administracions públiques amb l’excusa de la crisi han decidit no començar la construcció de l ́institut mentre que la situació cada any es fa més insostenible. Per això, des de diverses entitats i membres de la comunitat educativa hem decidit passar a l’acció i acompanyats de la Mafalda groga exigir als responsables la construcció de l ́institut a Germanetes.

Us convoquem a una primera reunió de treball per fixar el full de ruta entre totes el proper dia 15 Juliol a les 18 h a l’espai Germanetes (consell de Cent amb Viladomat).

Ni un pas enrere, germanetes al barri !