Inici de campanya als barris de l'Eixample

Des de l’inici oficial de la campanya electoral són ja diversos els actes que s’han fet a tota la ciutat. Divendres, un concert al Parc del Clot donava el tret de sortida per començar amb ganes, mentre des de les xarxes socials participàvem del debat de la FAVB i BTV ja que els grans partits van imposar el seu veto a la nostra participació. Dissabte i diumenge ha estat el torn dels actes als barris, que junt amb taules informatives, encartellades i repartiment de material, han omplert el cap de setmana d’activitats. Aquí teniu una breu crònica dels actes que van tenir lloc al districte de l'Eixample, a Sant Antoni i al Fort Pienc:

CUP Capgirem Barcelona, 10 de maig a Sant Antoni.
A Sant Antoni, Roger Bujons: “No som una alternativa de gestió, sinó de ruptura”

Més d’un centenar de persones s’han aplegat aquest diumenge per escoltar Carmen Pérez, Isabel Chacón, Eulàlia Reguant i Roger Bujons, activistes dels barris de l’Esquerra de l’Eixample i Sant Antoni que participen de la llista electoral. La cap de llista, Maria José Lecha, ha tancat l’acte desgranant les línies programàtiques de la CUP-Capgirem Barcelona. La trobada ha finalitzat amb un vermut popular.

A l’acte s’ha parlat sobre les maniobres de privatització de l’Hospital Clínic i el CAP Manso, la manca de places educatives i les línies “bolet” previstes per l’any vinent o els problemes de contaminació a l’Eixample. Roger Bujons, candidat a conseller de districte, ha destacat que “no som una alternativa de gestió, sinó de ruptura” i que “posarem un peu a les institucions per obrir les portes i finestres dels despatxos” per tal de posar a disposició del veïnat la informació que es tracta als òrgans de govern del districte. La bombolla turística, el repartiment de la riquesa, les mesures de xoc per fer front a les desigualtats socials, la radicalitat democràtica o la municipalització dels serveis públics han estat els altres temes que s’han abordat. També cal destacar el compromís amb un procés constituent des del municipalisme i amb la independència dels Països Catalans.

El Fort Pienc, pels drets socials

Pels nostres drets, pels drets socials. Un homenatge a totes les entitats i companyes que han plantat cara a retallades, privatitzacions, acomiadaments i precarització. Aquest ha estat l’objectiu del primer acte del Comitè dels barris de la dreta de l’Eixample. Denunciar les polítiques dels mals governs municipals i presentar les reivindicacions dels sectors en lluita. Ens han acompanyat l’Òscar Simón, l’Àlex Juanmartí i la Paula Morey del món educatiu. La Isabel Chacón i en Fèlix Heras de l’àmbit de la salut. En Josep Garganté i en Arnau Barquer pel transport públic. La seva lluita és la nostra lluita, la lluita dels nostres pares i dels nostres avis i àvies,però també la dels treballadors de Telefònica. A totes elles hem dedicat un repertori musical de cançons de la Nova Cançó.